چگونه کارشناس فروش شویم؟

شنبه 20 شهريور 1400
12:57
محیا باقری

فروش حوزه‌ای بسیار متنوع و گسترده است و تقریباً هر شرکتی با هر نوع فعالیتی به کارشناس فروش نیاز دارد. امروزه، خیلی از شرکت‌ها برای فروش محصولات و خدمات خود، نیازمند استخدام کارشناس فروش و بازاریابی هستند. یک شرکت، هر چقدر هم که محصولات و خدمات با کیفیتی داشته باشد، در صورتی که نتواند در حوزه‌ی بازاریابی و فروش، خوب عمل کند، نمی‌تواند به موفقیت برسد.

اگر فکر می‌کنید علاقه و توانایی فروش را دارید و دوست دارید به‌عنوان کارشناس فروش مشغول به کار شوید قبل از هر چیز باید رزومه‌ای جذاب و حرفه‌ای داشته باشید. ارسال رزومه حرفه‌ای و کامل تا حد زیادی نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه‌ای حرفه‌ای و باتجربه هستید. در صورتی که رزومه شما مورد پذیرش قرار بگیرد، به جلسه مصاحبه دعوت می‌شو.ید.

کارشناس فروشِ موفق کسی است که در درجه اول بتواند مهارت‌هایش را در جلسه مصاحبه بفروشد! پس بهتر است حسابی خود را برای چنین جلسه حساس و مهمی آماده کنید؛ اما برای این کار ابتدا باید بدانید در این قبیل جلسه‌ها چه خبر است و چه سوالاتی از شما قرار است بپرسند!

از آن‌جایی که هدف هر سازمان تجاری، پیدا کردن یا ایجاد مشتری است، بنابراین دو عملکرد اصلی هر سازمان تجاری، عبارتند از: خلاقیت و بازاریابی. دنیای امروز، مملو از محصولات، خدمات و فناوری‌های خلاقانه است. سازمان‌ها برای اینکه به سوددهی برسند، باید این محصولات، خدمات و فناوری‌ها را به بازار عرضه و تجاری‌سازی کنند. تعداد آگهی‌های استخدام کارمند فروش، بسیار بالا است و افرادی که در این حوزه تخصص دارند، می‌توانند به راحتی، شغلی با درآمد نسبتا بالا برای خود پیدا کنند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید کارشناس فروش شوید و در مورد آگهی های استخدام کارشناس فروش صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آیا برای استخدام شدن به عنوان کارشناس فروش، نیازمند تحصیلات خاصی هستم؟

بازاریابی و فروش، برخلاف چیزی که خیلی‌ها تصور می‌کنند، یک حوزه‌ی کاملا تخصصی است و نیاز بالایی به تحصیلات در رشته‌های مرتبط مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و دارد. خود رشته‌ی مدیریت بازرگانی دارای گرایشی به نام بازاریابی است و یکی از شرایط بسیاری از سازمان‌های بزرگ برای استخدام کارشناس فروش، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت بازرگانی یا فوق‌لیسانس بازاریابی است.

برای شغل مدیر فروش نیز بعضی از کارفرمایان برای این شغل تأکیدی روی مدرک تحصیلی ندارند. با این حال، داشتن مدرک تحصیلی در رشته‌های مدیریت، کسب‌وکار و بازرگانی، از مهم‌ترین شاخصه‌ها در خیلی از آگهی‌های دعوت به همکاری مسئول فروش هستند. سطح تحصیلات مورد نیاز در این آگهی‌ها، از کاردانی تا کارشناسی ارشد، متغیر است. البته در بعضی از مشاغل، داشتن تحصیلات مرتبط با آن صنعت نیز مورد تأیید است. در این موارد، کارفرمایان به مهارت‌های فرد توجه می‌کنند.

بخش‌های مهم رزومه کارشناس فروش

از دید بسیاری از افراد، بخش سوابق و تجربیات کاری از همه مهم‌تر است و به همین دلیل هم تمرکز بیشتری روی این بخش می‌گذارند. حتی برخی افراد به‌جز مشخصات فردی تنها سوابق کاری‌شان را در رزومه می‌‌آورند و از بخش‌های دیگر غافل می‌شوند. اما واقعیت این است که هر کارفرمایی به دنبال چیزی متفاوت در رزومه شماست؛ مثلاً ممکن است برای برخی تحصیلات اصلاً مهم نباشد، اما برای بعضی دیگر تحصیلات و رشته دانشگاهی و حتی دانشگاه محل تحصیل هم جزء فاکتورهای مهم گزینش باشد. پس بهترین کار این است که رزومه‌ای کامل و جامع بسازیم که تمام بخش‌ها را در بربگیرد و اطلاعات هر بخش را به‌طور دقیق، حساب‌شده و کامل بنویسیم. به‌این‌ترتیب با شانس موفقیت بیشتری می‌توانیم رزومه کاری‌مان را برای هر شرکت و موقعیت شغلی ارسال کنیم.

اهمیت اشاره به مهارت در دیجیتال مارکتینگ در رزومه کارشناس فروش

امروزه، اکثر کسب و کارها تماما آنلاین شده‌اند یا حداقل، بخشی از فعالیت‌های آن‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که سازمان‌ها در استخدام کارشناس فروش به آن توجه دارند، مهارت کارجو در دیجیتال مارکتینگ است. منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، به کارگیری استراتژی‌هایی برای بازاریابی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و است. در حال حاضر، دیجیتال مارکتینگ، داغ‌ترین حوزه‌ی بازاریابی است و آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نحوه‌ی بازاریابی در آن‌ها برای هر کارشناس فروش، ضرورت دارد.

چه چیزهایی باید در رزومه یک کارشناس فروش باشد؟

به‌طورکلی در رزومه کاری کارشناس فروش لازم است موارد زیر گنجانده شود:

  • تجربیات کاری مرتبط
  • مشخصات و اطلاعات تماس
  • مهارت‌ها و توانمندی‌ها
  • تحصیلات

اگر می‌خواهید رزومه کامل‌تری داشته باشید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

  • مدارک و دوره‌های آموزشی
  • میزان آشنایی با زبان‌های خارجی
  • علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌های شخصی

کارها و مسئولیت‌های کارشناسان فروش چیست؟

  • ایجاد و توسعه‌ی استراتژی‌های فروش برای افزایش رشد کسب‌وکار
  • تحلیل و ارزیابی قلمروهای فروش برای محصولات و خدمات شرکت
  • مشارکت در تعیین سیاست‌های فروش شرکت
  • تعیین بودجه‌های فروش و بازاریابی
  • تحلیل ترندهای بازار محصولات و خدمات شرکت
  • مشارکت در رفع مشکلات مشتریان، به ویژه در حوزه‌ی فروش
  • همکاری با تیم‌های فروش برای توسعه‌ی فرصت‌های فروش
  • آموزش استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی به تیم‌های فروش
  • تعیین تاریخ تحویل محصول به مشتریان
  • تهیه‌ی گزارش‌های فروش برای ارائه به مدیریت شرکت
  • مذاکره با مشتریان در رابطه با قیمت محصولات و خدمات
  • مذاکره با دیگر کارشناسان فروش برای پیدا کردن روش‌هایی به منظور افزایش فروش
  • توسعه‌ی ایده‌های جدید برای حفظ مشتریان کنونی

چگونه در جلسه مصاحبه کارشناس فروش موفق شویم؟

شما فروشنده هستید و باید مهارت‌ها و توانایی‌های فروشتان را در جلسه مصاحبه کاملاً نشان بدهید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم جلسه مصاحبه را به‌مثابه یک جلسه فروش مهم در نظر بگیرید و از همان بدو ورود مثل یک فروشنده حرفه‌‌ای و موفق وارد شوید. پس اگر برای هماهنگی جلسه مصاحبه با شما تماس گرفتند تا روز مصاحبه از هر فرصتی استفاده کنید و در مورد شرکت تحقیق کنید. به وب‌سایتشان سر بزنید، زمینه‌های مختلف فعالیتشان را بررسی کنید و سعی کنید حسابی این مشتری مهمتان را بشناسید. در مورد روند جلسه هم بهتر است فکر کنید و سناریوهای مختلف را در نظر بگیرید و خود را برای هر موقعیت و شرایطی آماده کنید.

بعضی از مهم‌ترین سوالات مصاحبه استخدامی برای شغل کارشناس فروش

· در مورد خودتان بگویید

· چرا می‌خواهید کارشناس فروش شوید

· چرا شغلی قبلی را ترک کردید

· یک تجربه فروش خود را بگویید

· درصد و پورسانت از نظر شما باید چطور محاسبه شود

· انگیزه شما برای فروش چیست

· آیا می‌توانید بازاریابی تلفنی انجام دهید

· بزرگ ترین نقطه ضعف شما چیست

· چطور با جواب نه رو به رو می‌شوید؟

· این خودکار را به من بفروش

· آیا خودتان را فروشنده خوبی می‌دانید؟ چرا

· آیا سوالی دارید؟

شما می‌توانید در سایت جاب ویژن برای آگهی‌های استخدام جدید کارشناس فروش رزومه بفرستید.


[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کارجو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]