نقش صنایع در استخدام رشت

شنبه 19 تير 1400
15:58
محیا باقری

استان گیلان یکی از سه استان شمالی کشور است که از نظر شاخص توسعه‌ی انسانی در رتبه‌ی یازدهم کشور و هم‌تراز با کشور مالزی قرار دارد. این استان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور از نظر اقتصادی است و آن را نمونه‌ای موفق از اقتصاد غیروابسته به نفت می‌نامند. این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۶۷۰ هزار نفر آن در مرکز استان ساکن هستند. در این مقاله ما همراه باشید تا درباره آگهی استخدام رشت صحبت کنیم.

معرفی صنایع استان گیلان

شاید بتوان گفت که صنعت اصلی استان گیلان، صنعت فولاد است. مجتمع فولاد گیلان یکی از بزرگترین مجتمع‌های فولاد در کشور می‌باشد. شرکت صنایع ورق ایران نیز در شهرک صنعتی رشت فعال است. این شرکت‌ها نیروهایی در حوزه‌ی مکانیک، برق، متالوژی، مهندسی صنایع و جذب می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده محصولات شیمیایی مثل شرکت فومن شیمی که برندهای کاسپین و تارومار را در اختیار دارد و چندین شرکت تولید کننده کودها و سموم شیمیایی در این استان فعالیت دارند که فارغ‌التحصیلان رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی می توانند برای آن‌ها رزومه بفرستند.

صنایع غذایی نیز بخش مهمی از صنعت استان گیلان را تشکیل می‌دهد. شرکت‌هایی مثل سولیکو کاله، چای دبش و پگاه گیلان از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی هستند که فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع غذایی و مهندسی شیمی دارند. از دیگر فرصت‌های شغلی رشت می‌توان به کارخانه‌های داروسازی متعدد در اطراف این شهر اشاره کرد.

صنایع نساجی، پلاستیکی و سلولزی نیز از دیگر صنایع مهم در استان گیلان هستند که فرصت‌های شغلی زیادی را برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط فرآهم آورده‌اند. این استان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساخت رادیاتورهای آلومینیومی، شوفاژ و پکیج را در کشور دارد که فرصت‌های شغلی خوبی برای جذب نیروی کار تخصصی فرآهم می‌آورند.

بخش کشاورزی، دام‌پروری و شیلات در استان گیلان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ۴۸ درصد از اقتصاد این استان به کشاورزی تکیه دارد. با اینکه گیلان یکی از استان‌های اصلی تولیدکننده‌ی برنج و چای در ایران است ولی بخش اصلی کشاورزی آن به نوغانداری اختصاص یافته‌است. نوغانداری به معنی پرورش کرم ابریشم به منظور تولید ابریشم می‌باشد. زیتون نیز از دیگر محصولات کشاورزی مهم استان است و شیلات، دام‌پروری و تولید عسل در رتبه‌های بعدی اهمیت قرار دارند. البته تنها ۲۷ درصد از نیروی کار استان گیلان در بخش کشاورزی فعالیت دارند و نیاز به کشاورزی علمی، روزبه‌روز بیشتر در گیلان احساس می‌شود. به این دلایل، می‌توان این استان را بهشتی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی دانست. نیاز به بازاریابی و فروش کالاهای مورد نیاز در کشاورزی مثل کود و سم و ماشین‌آلات کشاورزی، فرصت‌های اشتغال زیادی به عنوان کارشناس فروش و بازاریابی در این استان فرآهم آورده است.

فرصت راه‌اندازی کسب و کار در شهر رشت

شهر رشت یک شهر ساحلی است به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش، مکان بسیار مناسبی جهت راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید می‌باشد. شهر رشت مطابق با سرشماری سال ۱۳۹۵، بیش از ۶۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر، گردشگر و توریست است. این شهر خوش آب و هوای شمالی ایران، در مسیر ترانزیت روسیه-جمهوری آذربایجان-تهران قرار دارد و دارای یک شهرک صنعتی بسیار مهم نیز می‌باشد.

شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی نیز استان گیلان را از هر جهت برای کشاورزی، پرورش دام و طیور، شیلات و حتی نوغانداری مناسب ساخته است. بر اساس گزارش همشهری آنلاین، استان گیلان در رتبه‌ی دوم تولید برنج و رتبه‌ی اول تولید چای در کشور قرار دارد. این استان در صنعت نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم نیز رتبه‌ی یک کشور را دارد.

وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های فراوان در استان گیلان و همجواری با دریای خزر، فرصت‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار در رشت در حوزه‌ی شیلات مثل پرورش ماهی‌های خاویاری و پرورش ماهی‌های آب شیرین را فرآهم آورده است. به علاوه، شهرستان رشت و دیگر بخش‌های ساحلی استان گیلان، به ویژه بندر انزلی، از مراکز اصلی صید ماهی در کشور هستند. بنابراین، اگر قصد سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را داشته باشید، می‌توانید روی صید ماهی نیز حساب باز کنید.

مناطق ساحلی و جنگلی بکر و زیبا در استان گیلان سالانه تعداد بسیاری مسافر، گردشگر و توریست را به این استان سرازیر می‌کند. بنابراین، فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه‌ی گردشگری، هتلداری و سایر کسب‌وکارهای خدماتی در این استان وجود دارد.

این استان پتانسیل بسیار بالایی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای تبدیلی، تکمیلی دارد. به عنوان مثال، شهرستان رودبار از مراکز اصلی تولید زیتون در کشور می‌باشد و این زیتون پیش از ورود به بازار باید تحت فراوری قرار بگیرید یا اینکه روغن آن استخراج شود. این محصولات می‌توانند از ترانزیت رشت-آستارا-آذربایجان-روسیه، به کشورهای مجاور صادر شوند. کشور روسیه به دلیل روابط تجاری خوب با کشور ما و به دلیل جمعیت زیادی که دارد، پذیرای بسیاری از کالاهای صادراتی گیلان مثل کنسروهای ماهی، خاویار، زیتون، ابریشم و است.

وضعیت زندگی در رشت

از آن جایی که شهر رشت، یک کلان شهر محسوب می‌شود و از با داشتن کارخانه‌های متعدد در حوزه‌های مختلفی مثل فولاد، نساجی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و فرصت‌های شغلی تخصصی متعددی دارد، ممکن است فرصت‌های شغلی مناسب برای بعضی از کارجویان که ساکن شهرهای دیگر هستند، در این شهر موجود باشد. بنابراین در اینجا، خیلی مختصر، زندگی در شهر رشت را برای شما توصیف می‌کنیم تا در صورتی که فرصتی برای اشتغال در این شهر داشتید، در تصمیم‌گیری برای مهاجرت به شما کمک کرده باشیم.

شهر رشت نسبت به شهرهای ساری و گرگان، در فصل تابستان، آب و هوای معتدل‌تری دارد و در زمستان، سردتر است. با این حال، هوای این شهر رطوبت بالایی دارد و در اکثر روزهای سال، بارانی است. بنابراین اگر هوای آفتابی دوست دارید، این شهر به درد شما نمی‌خورد. قیمت خرید و اجاره‌ی مسکن در شهر رشت همانند کلان‌شهرهای دیگر، نسبتا بالا محسوب می‌شود. این شهر یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های کشور را دارد و اگر شهر مادری شما فاصله‌ی زیادی با رشت دارد، نیازی نیست که نگران رفت‌وآمد باشید. به علاوه، این شهر و در مجموع، استان گیلان، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد و با زندگی در این استان می‌توانید به ویژه از جاذبه‌های طبیعی گیلان بهره‌مند شوید. بنابراین اگر یک فرصت شغلی رشت با درآمد کافی برای سکونت در این شهر را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما آن را در نظر بگیرد. با این حال، این شهر برای کسانی که مشکلات استخوانی مثل استعداد پوکی استخوان دارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا آفتاب به ندرت در این شهر از پشت ابرها خارج می‌شود.

جمع بندی

شهر رشت، بزرگترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر شمالی کشور است که عمده‌‌ی اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است. با این حال، صنایع متعددی مثل صنایع فولاد، صنایع نساجی، داروسازی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و نقش پررنگی در اقتصاد این شهر و در کل، استان گیلان دارند. در حال حاضر نرخ بیکاری رشت، ۱۱/۴ درصد است. بیشتر استخدام رشت مربوط به بخش خدمات است. به دلیل وابستگی عمده‌ی اقتصاد این استان به کشاورزی سنتی و نیاز کم به نیروی کار تخصصی، بیش از ۴۰ درصد از آمار بیکاری استان گیلان، مربوط به قشر دارای تحصیلات عالی است. با توجه به الگوی پراکندگی سنی جمعیت استان، از پنج سال آینده، موجی از جمعیت متقاضی کار در این استان ایجاد می‌شود.

وجود شرکت‌های صنعتی مهمی مثل صنایع فولاد رشت و ورق ایران، فومن شیمی، پگاه گیلان، کاله و فرصت‌های شغلی خوبی برای نیروی کار تخصصی در این استان ایجاد کرده‌است. به علاوه، شرکت‌های مهمی مثل تپ‌سی، هلدینگ حلوائی، آتیه‌سازان زندگی ایرانیان و که در سرتاسر کشور فعالیت می‌کنند، توجه ویژه‌ای به شهر رشت دارند و نیازمند نیروی کار و استخدام در این شهر می‌باشند.


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کارجو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]